Saturday, August 10, 2013

esimesed päevad islandil

niisiis, olen nüüd siin kaunil saarel ja mu teine hommik on koitnud. vabandus minu siinolemiseks on see, et ma teen siin oma erialase praktika ära, mis koosneb ühe moefotograafi assisteerimisest. tema on aga veel kuskil reisil, nii et veits on mul aega ringi tuuseldada ja end Islandile tutvustada. jään siia kaheks nädalaks.

pere andis mulle kolm nõuannet: ära vulkaani kuku, pildista mägesid ja saa haldjatega tuttavaks. kusjuures, kaks punkti on selle põgusa siinviibitud aja jooksul juba täide saanud, nimelt on allpool teatud fotomaterjal ühest teatud mäest. haldjatega on nii, et ööbin oma sugulase Lemme juures ja tema kodus elavad haldjad.
aeg-ajalt koputab keegi salapäraselt uksele! selline armas majake on, suure aia ja soojade tubadega. keldris pidi elama mingi eriline olend, keda kutsutakse salamisi Keldrielanikuks (tal on vängem nimi ka, olenevalt olukorrast) ja kes aeg-ajalt laseb tümmi ja tassib omale tahaõue veidrat kola, aga ta pole vist haldjas, vaid lihtsalt üks poissmees :D



esimese asjana saabumisjärgsel hommikul ronisin muidugi kõige lähema mäe otsa. selle mäe nimi on Esja ja sellel päeval oli ta üleni pilve sees. mis tähendab seda, et mina ronisin ka pilve sisse, esimest korda elus. seal oli külmem ja keegi kogu aeg nügis, s.t. tuul oli nii kõva, et oleks mind äärepealt ära puhunud. hallid udutordid lendasid üle raja ja teised matkalised, kes parajasti möödumas olid, nägid välja, nagu mäevaimud - tumedad varjud kividest sakilise mäe siluetil. ja vihma sadas. see oli imeline. ma päris tippu ei roninud, sest uimerdasin raja peal, tegin pilte, jõin kohisevast ojakesest vett ja ohverdasin mäele kaeraküpsiseid, ja siis seal pilve sees sain aru,et pean tunni ajaga all tagasi olema. islandi bussiliiiklusest on mul juba omad arusaamad, nii et ma ei tahtnud sellest maha jääda. tagasi linna jõudes olin superkülmunud, läbimärg, üüberväsinud ja väga rõõmus. olen päris kindlasti sattunud õigesse kohta :)

vaade mäele Reykjavikist


"iihhiihi ronisin mäe otsa" nägu





 see ebamäärane loik seal allpool on merelaht vaadelduna läbi pilve alumise osa. veel ülespoole ja mitte midagi polnud näha, maailm haihtus


vaade bussipeatusest :D



jee
täna lähen kogulinnapeole, mille nimi on reykjavik pride. kohalikud ütlesid mulle, et seal näeb vähemalt pooled reykjaviki elanikud korraga ära, kõik tulevad tänavatele, juubeldavad ja heiskavad vikerkaarevärvilised lipud. linn on täna absoluutselt fabulous.

kunagi blogin linnapilte ka, aga praegu olen loodusest täiesti vaimustunud :)

No comments:

Post a Comment